طهران، شارع وليعصر(عج)، شارع توانير، حي نظامي كنجوي، زقاق هفت بيكر(٨)، شارع نظامي كنجوي، بناء رقم ٣٣، مؤسسة بيمه اكو للتعليم العالي، جامعة علامة طباطبائي، الطابق ٦، الغرفة ٦٠٧، اللجنة الإيرانية للغة العربية وآدابها، الرمز البريدي ١٤٣٤٨٦٣١١١
المجلد 19 (2023)
المجلد 18 (2022)
المجلد 17 (2021)
المجلد 16 (2020)
المجلد 15 (2019)
المجلد 14 (2018)
المجلد 13 (1438)
المجلد 12 (1437)
المجلد 11 (1436)
المجلد 10 (1435)
المجلد 9 (1434)
المجلد 8 (1433)
المجلد 7 (1432)
المجلد 6 (1431)
المجلد 5 (1430)
المجلد 4 (1429)
المجلد 3 (1428)
المجلد 2 (1427)
المجلد 1 (1426)
اثر بخشی محیط یادگیری الکترونیکی طراحی شده با منابع اصیل در یادگیری زبان عربی با هدف گردشگری سلامت

سيد رضا موسوي؛ عيسي متقي زاده؛ فرامرز ميرزائي؛ جواد حاتمی

المقالات الجاهزة للنشر، المقال المقبول، استمارة إلكترونية متاحة 22 February 2024

https://doi.org/10.22034/iaall.2024.433072.2870

المستخلص
  گسترش روزافزن فضای مجازی و اینترنت، یادگیری الکترونیکی و مجازی را به عنوان جایگزینی مؤثر و مناسب برای یادگیری سنتی، مطرح کرده است؛ زیرا این نوع یادگیری، به آسانی و با هزینه کمتر در دسترس فراگیر قرار دارد، محدودیت‌هایی همچون فضای آموزشی را از بین می‌برد و از طرفی، در مدیریت زمان یادگیری و اینکه فراگیر بتواند زمان بیشتر و مناسب‌تری ...  أكثر

بررسی بازتاب مؤلفه‌های فرهنگی در کتاب‌های درسی (مطالعة موردی: کتا‌ب‌ درس عربی دورة متوسطه دوم ایران و مصر)

رضا تواضعی؛ عبدالاحد غيبي؛ فرامرز ميرزائي؛ روح الله قربانی

المقالات الجاهزة للنشر، المقال المقبول، استمارة إلكترونية متاحة 04 March 2024

https://doi.org/10.22034/iaall.2024.401627.2805

المستخلص
  رسالت بنیادی همة نظام­های آموزشی، آماده­سازی ذهن دانش­آموز برای آینده در بستر فرهنگ می­باشد. به همین دلیل، محققان و اندیشمندان به عرصة آموزش ورود کرده و سرمایه­گذاری در اندیشة بشری برای عملیاتی کردن چشم­اندازهای آموزشی را جزو محوری­ترین فرایند به شمار می­آوردند. اما تحقق این چشم­انداز مستلزم شناخت رابطة آموزش با ...  أكثر

اثر بخشی کاربست داستان کودک در تقویت مهارت خوانداری به زبان عربی در مقطع متوسطه اول در مدارس ایران (بررسی موردی مدارس شهرستان نور مازندران)

محمد کلاشي؛ فرامرز ميرزائي؛ عيسي متقي زاده؛ غلامرضا کیاني

المجلد 19، العدد 69 ، مارس 2024، ، الصفحة 107-128

https://doi.org/10.22034/iaall.2022.157547

المستخلص
  زبان داستان، از جمله داستان کودک، جذابيت هنري دارد واز ديگر انواع ادبي به زبان معيار نزديکتر است، از اين­رو منبع مناسبي براي تدوين مواد آموزشی زبان عربی به کودکان و نوجوانان به­شمار مي‌رود. با اين وجود، در متون آموزشي آموزش زبان عربی به کودکان و نوجوانان فارسی زبان، از داستان عربی کودک کمتر استفاده شده است. این نوشتار مي­کوشد ...  أكثر

الرواية الجزائرية بين ثنائيّة الخصوصيّة الثقافيّة والعولمة قراءة نسقيّة لرواية "ريح الجنوب"

زهرا صادقي؛ کبري روشنفکر؛ فرامرز ميرزائي؛ خليل پرويني

المجلد 19، العدد 66 ، يونيو 2023، ، الصفحة 23-52

https://doi.org/10.22034/iaall.2022.143587

المستخلص
   إنّ العولمة الثقافية من أهمّ الظواهر والتغّيرات المعاصرة الّتي أثرت علی الإبداع الروائي الجزائري منذ السبعينيات ممّا دفعت الكتاب الجزائريين إلى التمسّك بالخصوصیّة الثقافيّة في إنتاجاتهم السردية لمجابهة العولمة وغزوها الثقافي. لكنّ اللافت للنظر في الروايات السبعينيّة هو أنّ الكتاب الجزائريين رغم تركيزهم على الخصوصيّة الثقافيّة ...  أكثر