المجلد 19 (2023)
المجلد 18 (2022)
المجلد 17 (2021)
المجلد 16 (2020)
المجلد 15 (2019)
المجلد 14 (2018)
المجلد 13 (1438)
المجلد 12 (1437)
المجلد 11 (1436)
المجلد 10 (1435)
المجلد 9 (1434)
المجلد 8 (1433)
المجلد 7 (1432)
المجلد 6 (1431)
المجلد 5 (1430)
المجلد 4 (1429)
المجلد 3 (1428)
المجلد 2 (1427)
المجلد 1 (1426)
الكلمات الرئيسية = آموزش
عدد المقالات: 4
بررسی بازتاب مؤلفههای فرهنگی در کتابهای درسی (مطالعة موردی: کتاب درس عربی دورة متوسطه دوم ایران و مصر)
المقالات الجاهزة للنشر، المقال المقبول، استمارة إلكترونية متاحة 04 March 2024
المستخلص
رسالت بنیادی همة نظامهای آموزشی، آمادهسازی ذهن دانشآموز برای آینده در بستر فرهنگ میباشد. به همین دلیل، محققان و اندیشمندان به عرصة آموزش ورود کرده و سرمایهگذاری در اندیشة بشری برای عملیاتی کردن چشماندازهای آموزشی را جزو محوریترین فرایند به شمار میآوردند. اما تحقق این چشمانداز مستلزم شناخت رابطة آموزش با ... أكثرناکارآمدي آموزش زبان عربي در هنرستانهاي فنيحرفهاي و چالشهاي يادگيري آن
المجلد 16، العدد 55 ، سبتمبر 2020، ، الصفحة 139-166
المستخلص
بررسي ناکارآمدي آموزش زبان عربي در هنرستانهاي کارودانش و فنيحرفهاي از مهمترين چالشهاي فرآيند آموزش است. نظام آموزشي براي هر بخشي از منابعِ يادگيرندگان، امکانات و سياستهايي را فراهم کرده که از مهمترين اين اقدامات، زمان اختصاص داده شده به فرآيند يادگيري-ياددهي است. چنانچه زمان بيش يا کمتر از حد معمول باشد، اين فرايند دچار ... أكثرتحليل انتقادي کتاب سيميائية النص السردي اثر عبدالهادي أحمد الفرطوسي
المجلد 13، العدد 42 ، أغسطس 1438، ، الصفحة 239-260
المستخلص
نشانهشناسي روشي در نقد ادبي است که چگونگي ساختهشدن معنا در متن را شناسايي ميکند. در دهههاي اخير پژوهشگران زيادي با وامگرفتن از اين نظريه، وارد مطالعات اين حوزه شدند. هرچند پژوهشهاي آنها يا صرفاً در حد تبيين نظريه بوده و يا به تطبيق متن با آن پرداختهاند. ازآنجاکه اغلب اين پژوهشها رويکرد تطبيقي دارند، بنابراين هنگام ارزيابي ... أكثرچالش تجاريسازي آموزش زبان عربي در ايران
المجلد 12، العدد 40 ، مارس 1438، ، الصفحة 213-234