%0 Journal Article %T ارزيابي ميزان موفقيت بخش متونِ عربي عمومي سال سوم دبيرستان از ديدگاه دبيران و دانش‌آموزان (مطالعه‌ي موردي: شهرستان پيرانشهر) %J مجلة الجمعية الإيرانية للغة العربية وآدابها، فصلية علمية محکمة %I الجمعية الإيرانية للغة العربية وآدابها %Z 23456361 %A متقي‌زاده, عيسي %A خضري, کاوه %D 2013 %\ 05/11/2013 %V 9 %N 26 %P 151-169 %! ارزيابي ميزان موفقيت بخش متونِ عربي عمومي سال سوم دبيرستان از ديدگاه دبيران و دانش‌آموزان (مطالعه‌ي موردي: شهرستان پيرانشهر) %K آموزش زبان عربی %K عربی عمومی سال سوم %K بخش متون %K دبیران %K دانش¬آموزان %R %X چکيده: اين بررسي با هدف ارزيابي ميزان موفقيت بخش متونِ عربي عمومي سال سوم دبيرستان از ديدگاه دبيران و دانش‌آموزان، کوشيده است با بيان تأثير متون در آموزش زبان و از طريق تحليل داده‌هاي به‌دست آمده از نظرسنجي، ميزان موفقيت بخش متون را در دستيابي به اهداف بخش مذکور، بررسي کند. جامعه‌ي آماري پژوهش، دبيرستان‌هاي شهرستان پيرانشهر در استان آذربايجان غربي است. نمونه‌گيري از جامعه‌ي آماري با روش نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي انجام شد. روش پژوهش موردنظر، پيمايشي است و ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته و روش تحليل داده‌ها در بخش آمار توصيفي محاسبه‌ي ميانگين، انحراف معيار و درصد و در بخش آمار استنباطي، آزمون (t) است. نتايج به‌دست آمده نشان داد که از نظر بيشتر دبيران، بخش متون در کتاب عربي عمومي سال سوم دبيرستان، در رسيدن به اهداف خود موفق بوده است؛ در حالي‌که از نظر بيشتر دانش‌آموزان، اين بخش از کتاب در رسيدن به اهداف خود موفق نبوده است؛ از اين‌رو ضرورت توجه بيشتر به تصحيح اين بخش، در کتاب درسي عربي عمومي سال سوم دبيرستان، احساس مي‌شود. %U https://iaall.iranjournals.ir/article_3587_0807566ad32fcbefff9c6b4c350f8573.pdf