نوع مقاله : علمی - پژوهشی
نویسنده
دانشگاه قالمة
چکیده
طرح روی جلد، در گذشته، عمدتاً برای حفاظت از صفحات و محتوای کتاب به کار میرفت، اکنون اما طرح روی جلد بنابر میزان انطباق و بیانگریاش از متن، کارکردی فراتر از گذشته پیدا کردهاست.
بر این اساس، اگر نگاهی به طرح روی جلد مجموعه شعر (أنطق علی الهوی) سروده شاعر صوفی مسلک الجزایری، عبدالله حمادی (انتشارات دارالألمعیة، قسنطینه،2011) بیفکنیم، عناصر بصریِ طرح، بهروشنی گویای سلوک عرفانی شاعر و احوالات درونی او هستند.
در این نوشتار نشانههای پیدا و پنهان طرح روی جلد این مجموعه شعری را به عنوان عناصر بسترساز برای ورود به متن بررسی میکنیم.
کلیدواژهها