- براون، اچ. داگلاس (1392)، اصول یادگیری و آموزش زبان، مترجم: دکتر منصور فهیم، تهران، نشر رهنما. چاپ دوم، ویراست پنجم.
-رضائیان، علی (1389)، مبانی مدیریت رفتار سازمانی. انتشارات سمت، چاپ دهم
- ژيرار، دني (1365). زبانشناسي کاربردي و علم آموزش زبان. ترجمة گيتي ديهم.تهران: مرکز نشر دانشگاهي.
- مدکور، علي، رشدي طعيمة، ، إيمان أحمد هريدي (2010). المرجع في مناهج تعليم اللغة العربية للناطقين بلغات أخرى، القاهرة، دار الفکر العربي ، الطبعة الأولى
- مشکوة الدینی، مهدی (1381) سیر زبان شناسی، مشهد ، انتشارات دانشگاه فردوسی، چاپ سوم.
- یول، جورج (1395)، مطالعه و بررسی زبان، مترجم: علی بهرامی، تهران، انتشارات رهنما، چاپ اول، ویراست پنجم
-اعتباریان، اکبر ومهناز کشتکار رجبی (1397)، «بررسی و نقد فلسفی نظریه دو عاملی فردریک هرزبرگ از دیدگاه نمادین –تفسیری»، فصلنامه مطالعات مدیریت، سال 27، شماره 89، 119-144
- حسن زاده، رمضان و گلين مهدي نژاد گرجي(1393)، «رابطه بین جهتگیریهای انگیزشی(درونی، بیرونی، و بیانگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس زبان انگلیسی». فصلنامه روانشناسي مدرسه، دوره3، شماره3، پاييز، صص38-60.
- الخوالده، محمد علی و آخرون (2014)، «دافعیة تعلم اللغة العربیة لدی الناطقین بغیرها في الأردن وعلاقتها ببعض المتغیرات»، المجلة الأردنیة في العلوم التربویة، المجلد 10 ، العدد 2، صص 204-191.
- رسولي، حجت (1384). «ريشه يابي مشکلات آموزش زبان عربي در دانشگاههاي ايران (مباني تعريف گرايشها)». مجله پژوهشنامة علوم انساني. دانشگاه شهيد بهشتي، شماره 47-48 ، صص 43-58.
- صدقي، حامد و ديگران، (1392ش)، «بايستگيها در توليد بستههاي آموزشي مهارتهاي زباني براي گويشوران زبان دوم»، فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهي، مرکز تحقيق و توسعه علوم انساني «سمت»، شماره 29، تابستان، صص43-65.
-عسگریان، مصطفی و شادی باقری(1391)، «بررسی انگیزش شغلی اعضای هیأت علمی معاونت آموزشی ناجا بر اساس نظریه دو عاملی هرزبرگ »، فصلنامه مدیریت انتظامی، سال هفتم، شماره اول، صص 7-39.
- عموزاد مهدیرجی، حنان و سید حسین رضوی حاجی آقایی(1389)، «نظریه دو عاملی هرزبرگ. معتبر یا بی اعتبار»، مجله تدبیر، شماره 218، صص 29-32
- گرجيان، بهمن (1372).«نقش انگيزش در فرايند آموزش و يادگيري زبان انگليسي». مجلة رشد آموزش زبان. ش 29
- گلچین، ماهرخ؛ اعظم قربانی (1375)، «بررسی تئوری بهداشتی- انگیزشی هرزبرگ»، مجله مدیریت دولتی، شماره 33 و 34، صص 108-114
-Cheng.C. W. (2007) , A Research Study OF Fredrick Herzbergs Motivator Hygiene Theory On Continuing Education Participants In Taiwan Journal of American Academy of Business, vol. 12, no.1, pp.186-195
-Dornyei, Z. (2006). “Creating a motivating classroom environment.” In J Cummins and C Davison (Eds) The Handbook of English Language Teaching . New York: Springer
-Dornyei, Z. and Csizer, K. (1998). “Ten commandments for motivating language Learners : results of an empirical study”. Language Teaching Research,2
-Deshields. o.w, Kara. A., .Kaynak.E. ,(2005). Determinants of Business student Satisfaction And Retention in Higher education: Applying Herzbergs Two Factor Theory. International Journalof Education Management. Vol.19, no. 2, Pp. 128-139
-Gardner, R. C. & Lambert, W. E. (1972). Attitudes and motivation in second languag learning.Newbury House: Rowley. MA