قرآن کريم.
جرباوي، تفیدة، (1993م)، «الجنسویة في بعض کتب الأطفال المدرسیة»، مجلة شؤون المرأة، العدد2، صص 74-52.
دحلان، عمر علي، (2015م)، «صورة المرأة في کتب اللغة العربیة للمرحلة الأساسیة الأولی في فلسطین»، مجلة البحث العلمي فی التربیة، العدد16، صص 405-389.
زارع، ساجد، حسین کیانی وعلیاصغر کارگر، (2019م)، «تجلیات النوع الاجتماعی والعمر والطبقة الاجتماعیة في کتب العربیة المدرسیة بالمرحلة الثانویة الأولی في إیران (تقییم اجتماعي)»، مجلة الجمعیة الإیرانیة للغة العربیة وآدابها، فصلیة علمیة محکمة، العدد50، صص 40-21.
سازمان پژوهش وبرنامه ريزی آموزشی، (1398ش). عربی پايه هفتم دورە اول متوسطه. دفتر تأليف کتابهای درسی عمومی ومتوسطه نظری. وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران.
سازمان پژوهش وبرنامه ريزی آموزشی ، (1398ه.ش). عربی پايه هشتم دورە اول متوسطه. دفتر تأليف کتابهای درسی عمومی ومتوسطه نظری. وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران.
سازمان پژوهش وبرنامه ريزی آموزشی ، (1398ه.ش). عربی پايه نهم دورە اول متوسطه. دفتر تأليف کتابهای درسی عمومی ومتوسطه نظری، وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران.
عبداللّه، بشکوس جعفر، (2014م)، «مکانة المرأة في کتب المدرسیة (کتب اللغة الکوردیة أنموذجاً)»، مجلة جامعة زاخو، المجلد 2((B، العدد1، صص 227-212.
عطیة، محسن علي، (2009م)، المناهج الحدیثة وطرائق التدریس، دار المناهج للنشر والتوزیع، عمان، الأردن.
آبوت، پاملا و کلر والاس، (1381ش)، جامعهشناسی زنان، ترجمه: منیژه نجم عراقی، تهران: نشر نی.
آذر، عادل، (1380ش)، «بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا» ، فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی، دانشگاه الزهرا(س)، سال11، شماره 38و 37، صص18-1.
اسحاقی، سید حسین و دیگران، (1385ش)، فمینیسم، قم: نشر صدف.
اعزازی، شهلا، (1380ش)، تحلیل ساختاری جنسیت، نگرش بر تحلیل جنسیتی در ایران، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، صص83-36.
اکبری، نعمتاله، (1389ش)، کاربرد مدلهای برنامهریزی در اقتصاد و مدیریت، اصفهان: جهاد دانشگاهی(دانشگاه اصفهان).
بار، ویون، (1383ش)، جنسیت و روانشناسی اجتماعی، ترجمه: حبیب احمدی و بیتا شایق، شیراز: نوید شیراز.
حجازی، الهه، (1385ش)، «اصلاح سیمای زن در کتابهای دوره ابتدایی: راهی به سوی دستیابی به فرصتهای برابر»، فصلنامه تعلیم و تربیت، دوره 22، شماره 3 (پیاپی87)، صص 145-121.
ربانی، رسول و ابراهیم انصاری، (1385ش)، جامعهشناسی قشرها و نابرابریهای اجتماعی، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
رسولی، مهستی و زهرا امیرآتشانی، (1390ش)، تحلیل محتوا با رویکرد کتاب درسی، تهران: قدیانی.
ستوده، هدایت الله، (1389)، روانشناسی اجتماعی، تهران: آوای نور.
فروتن، یعقوب، (1389ش)، «جامعهپذیری جنسیتی در کتابهای درسی مدارس ایران»، فصلنامه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، دوره 8 ، شماره3، صص 216-195.
فروتن، یعقوب، (1390ش)، «زنان و زبان: بازنمایی هویت جنسیتی در کتابهای زبان فارسی، عربی و انگلیسی مدارس ایران»، فصلنامه مطالعات اجتماعی- روانشناختی زنان، سال9، شماره2، صص181-161.
قلیزاده، آذر، (1381ش)، جامعهشناسی آموزش و پرورش، قم: محتشم.
محسنپور، بهرام، (1394ش)، مبانی برنامهریزی آموزشی، تهران: سمت.
محمدتقینژاد، رعنا، وحید قاسمی و رضاعلی نوروزی، (1394ش)، «تحلیل محتوای مقایسهای تصاویر کتابهای درسی ایران و سوریه با تأکید بر نابرابری نقشهای جنسیتی»، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، سال 26، شماره1، (پیاپی57)، صص 38-17.
مرزوقی، رحمتاله و سیروس منصوری، (1394ش)، تحلیل محتوای کیفی کتابهای درسی دوره ابتدایی از منظر جهتگیری جنسیتی، زن در توسعه و سیاست، دوره 13، شماره4، صص 485-469.
میرلوحی، سیدحسین، (1371ش)، «در جستجوی معیارهایی برای انتخاب محتوا (زمینهای برای بحث پیرامون مسئله محتوای آموزشی)»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 30، صص68-36.
یارمحمدیان، محمدحسین، (1394ش)، مبانی و اصول برنامه ریزی درسی، تهران: یادواره.
AbdelWahab, M. (2013) “Developing an English Language Textbook Evaluative Checklist” Research & Method in Education, 1(3): 55-70.
Anderson, D. A. and Hamilton M. (2005) “Gender role stereotyping of parents in children`s picture books: The invisible father” Sex Roles, 52(3-4): 145-151.
Dennison, C. (2006) “The effect of gender stereotype on attitudes towards speakers”, Faculty of Arts and Sciences, University of Pittsburgh.
Emilia, E. Moecharam, N and Syifa, I. (2017) “Gender in EFL classroom: Transitivity analysis in English textbook for Indonesian students” Indonesian Journal of Applied Linguistics, 7(1): 206-214.
Lee, J. F. K. (2014). “Gender representation in Hong Kong primary school EFL textbooks a comparative study” gender and education. 26(4): 356-376.
Lee, J. F. K. (2016). “Gender representation in Japanese EFL textbooks a corpus study” gender and education: 1-17.