• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • موظفو التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • قواعد البيانات المفهرسة
    • روابط متعلقة
    • الأسئلة الأكثر شيوعاً
    • عملية مراجعة النظراء
    • الأخبار
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • المحكمون
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • Persian
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها
المقالات الجاهزة للنشر
العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 13 (1438)
المجلد المجلد 12 (1437)
المجلد المجلد 11 (1436)
المجلد المجلد 10 (1435)
المجلد المجلد 9 (1434)
المجلد المجلد 8 (1433)
المجلد المجلد 7 (1432)
المجلد المجلد 6 (1431)
المجلد المجلد 5 (1430)
المجلد المجلد 4 (1429)
المجلد المجلد 3 (1428)
المجلد المجلد 2 (1427)
العدد العدد 6
العدد العدد 5
المجلد المجلد 1 (1426)
اختری, طاهره. (2006). تاثیر راهبردهای یادگیری زبان دوم بر فرآیند یادگیری زبان عربی. مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 2(6), 81-98.
طاهره اختری. "تاثیر راهبردهای یادگیری زبان دوم بر فرآیند یادگیری زبان عربی". مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 2, 6, 2006, 81-98.
اختری, طاهره. (2006). 'تاثیر راهبردهای یادگیری زبان دوم بر فرآیند یادگیری زبان عربی', مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 2(6), pp. 81-98.
اختری, طاهره. تاثیر راهبردهای یادگیری زبان دوم بر فرآیند یادگیری زبان عربی. مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 2006; 2(6): 81-98.

تاثیر راهبردهای یادگیری زبان دوم بر فرآیند یادگیری زبان عربی

المقالة 5، المجلد 2، العدد 6، الصيف 1427، الصفحة 81-98  XML PDF (6597 K)
المؤلف
طاهره اختری
تاريخ الاستلام: 14 August 2012،  تاريخ القبول: 14 August 2012 
المستخلص
تحقیق حاضر به بررسی رابطه راهبردهای یادگیری زبان دوم و فراگیری زبان عربی پرداخته و نقش رشته تحصیلی و جنسیت را در کاربرد این راهبردها مشخص نموده است. به این منظور، نخست از حدود 900 نفر از دانشجویان کارشناسی (ورودی 84-82) رشته های فلسفه و زبان و ادبیات عربی دانشگاههای تهران، الزهرا علامه طباطبایی، شاهد و امام صادق، تعداد 285 نفر به طور تصادفی برای پاسخ دادن به پرسشنامه راهبردهای یادگیری زبان دوم انتخاب شدند؛ سپس نمره خام کنکور زبان عربی و نمره دانشگاهی آنها (در دروس مکالمه و قرائت متون عربی)، استخراج و ضریب همبستگی آن با نمره پرسشنامه مقایسه گردید. این مقایسه نشان داد که بین راهبردهای یادگیری و توان بالقوه یادگیری زبان عربی همبستگی وجود دارد. برای اثبات پایایی پرسشنامه راهبردها، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید . آزمون t برای مقایسه میانگین نمره راهبردهای دانشجویان دختر و پسر و نیز مقایسه میانگین نمره آنها در دو رشته نشان داد که رابطه میان جنس و رشته تحصیلی نیز با راهبردهای یادگیری زبان، معنادار است 
الكلمات الرئيسية
توان بالقوه یادگیری؛ زبان عربی؛ راهبردهای یادگیری زبان دوم
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 2,271
تحميل PDF: 1,434
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by sinaweb.