- بابازاده أقدم، عسکر؛ رمضانی، فریدون؛ نادری، اسماعیل و روشن، محمدمهدی (1400). دراسة وجهة نظر طلاب اللغة العربية وآدابها حول تأثير الموقف تجاه التکنولوجيا على الإجهاد الدراسي وتعليم اللغة العربية، دراسات فی التعلیم اللغه العربیه و تعلمها، شماره 10، صص173-190##
- سليمي، علي؛ أحمدي، محمدنبي (1391). «تعليم اللغه العربية في ايران»، إضاءات نقدية في الادبين العربي و الفارسي، شماره 5، 44- 27 . ##
- اختری، طاهره، (1385)، «بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران به درس عربی و عوامل مرتبط به آن» دو ماهنامه علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد، 18، صص56-45. ##
- آرامفر، رسول؛ زینالی، علی، (1394)، «رابطه تنیدگی تحصیلی و کمک طلبی آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان»، نشریه آموزش و ارزشیابی، 7 (31)، صص 47-37. ##
- آزادی ده بیدی، فاطمه؛ و فولادچنگ، محبوبه، (1398)، «مدل علّی درگیری تحصیلی: نقش حمایت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی»، آموزش و ارزشیابی، 12 (47)، صص 183-159. ##
- استادزاده، زیبا؛ داوودی، حسین؛ و زارع، اعظم، (1395)، «بررسی رابطه یادگیری خودتنظیمی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان قم»، پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، 1 (2)، 61-57. ##
- افشاری، محسن؛ شیرزادیفرد، میثم؛ و قربانی جهرمی، رضا، (1396)، «چشم انداز زمان آینده و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطه ای خودنظم جویی بلند مدت و ادراک سودمندی تکالیف تحصیلی»، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 4 (54)، صص 134-121. ##
- پورمحمد، ژیلا؛ اسماعیل پور، خلیل، (1394)، «اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر هنرستانی تبریز»، آموزش و ارزشیابی، 8 (31)، صص 102- 93. ##
- حاج شمسایی، مهدی؛ کارشکی، حسین؛ امین یزدی، سیدامیر، (1393)، «آزمون مدل نقش میانجی گرانه خودتنظیمی در رابطه بین جو روانی اجتماعی کلاس و ناسازگاری کلاسی دانش آموزن دوره راهنمایی»، روانشناسی مدرسه،3 (3)، صص 37-21. ##
- راه پیما، سمیرا، بارانی، حمید و خرمائی، فرهاد، (1399)، «رابطه امید به تحصیل و رویکرد به یادگیری: بررسی نقش واسطه ای خودتنظیمی تحصیلی»، مجله روانشناسی، 93، 24 (1)، صص 122- 106. ##
- سیف، دیبا، (1390)، «تهیه و اعتباریابی مقیاس راهبردهای خودتنظیمی ریاضی و رابطه مولفه های آن با هوش، هدف گرایی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی»، مجله روانشناسی، 15 (2)، صص 198-217. ##
- سیف، علی اکبر، (1389)، روشهای یادگیری و مطالعه، تهران: دوران. ##
- شکری، امید؛ کدیور، پروین و دانشورپور، زهره، (1386)، «نقش سبک های مقابله در تنیدگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی»، نشریه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی.3 (1)، صص 257-249. ##
- علی نژاد، مهرانگیز؛ سعید، نسیم، (1394)، «رابطه تعامل، یادگیری خودتنظیمی با رضایت مندی از تحصیل در مدارس هوشمند»، فناوری آموزش(فناوری و آموزش)، 9 (4)، صص 320- 311. ##
- غلامعلی لواسانی، مسعود، اژهای، جواد و داوودی، مریم، (1392)، «تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر مهارت های خود تنظیمی، درگیری تحصیلی و اضطراب امتحان»، مجله روانشناسی، 66، 17 (2)، صص 181-169. ##
- فروزان ده باشی، شریف، زندی، بهمن، ابراهیم زاده، عیسی، ضیا حسینی، سید محمد و علیپور، احمد، (1391)، «نگرش مدرسان زبان های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان»، نشریه فناوری آموزشی، سال ششم، جلد 6، شماره3، صص 195-210. ##
- کارشکی، حسین و محسنی، نیکچهره، (1391)، انگیزش در یادگیری وآموزش (نظریهها و کاربردها)، تهران: آوای نور. ##
- کاوسیان، جواد؛ کدیور، پروین، فرزاد، ولی الله، (1391)، «رابطه متغیرهای محیطی، تحصیلی با بهزیستی مدرسه: نقش نیازهای روانشناختی، خودتنظیمی انگیزشی و هیجان های تحصیلی»، پژوهش در سلامت روانشناختی، 6 (1)، 25-10. ##
- کدیور، پروین، (1397)، روانشناسی یادگیری، تهران: سمت##
- مهرابی زاده هنرمند، مهناز؛ علامه، عاطفه و شهنی ییلاق، منیژه، (1386)، «رابطه حرمت خود، اضطراب اجتماعی، کمال گرایی و تعلل با عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان»، مجله روانشناسی،11 (3)، صص 242-255. ##
- مهقانی جمال الدین، سعید؛ جناآبادی، حسین، (1398)، «اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری»، دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 7 (12)، صص 15-1. ##
- میرزائیان، بهرام، حسن زاده، رمضان و شیردل، خیرالنسا، (1391)، «رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه ناحیه یک شهر ساری»، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، سال7، شماره4 (مسلسل 28)، صص 77- 88. ##
- نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل وابوالقاسمی، عباس، (1394)، «مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مساله بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمالکار»، روانشناسی مدرسه، 1 (4)، صص 155- 139. ##
- هاشمی، زهره؛ عینی، ساناز و تقوی، رامین، (1399)، «بررسی نقش تعدیل کنندۀ هوش معنوی در رابطه بین ابعاد شخصیتی هگزاکو و تنیدگی تحصیلی دانش آموزان»، مجله علوم روانشناختی، 19 (88)، صص 461-451. ##
- یوسف وند، مهدی؛ قدم پور، عزت اله؛ صادقی، مسعود و غلامرضایی، سیمین، (1398)، ارائه مدل علّی تاب آوری تحصیلی براساس منبع کنترل (با واسطه گری درگیری تحصیلی): کاربرد تحلیل مسیر»، آموزش و ارزشیابی، 12 (47)، صص 37-13. ##
- Akgun, S., & Ciarrochi, J. (2003). Learned resourcefulness moderates the relationship betwened academic stress and academic performance. Educational Psychology, 23 (3), 287-294. ##
- Aksan, N. (2009). A descriptive study Epistemological beliefs and self regulated learning. Procedia- Social and behavioral Sciences, 1. 896-901. ##
- Azevedo, R (2009). Theoretical conceptual, methodological, and instructional issues in research on mea cognition and self-regulated learning. A discussion Meta Cognition Learning. 4.85-95. ##
- Berger, J. & Karabenick, S. (2010). Motivation and student's use of learning strategies. Evidence of unidirectional effects in mathematics classrooms. Learning and Instruction, 41(5), 1-13. ##
- Blasiman, R. N., Dunlosky, J., & Rawson, K. A. (2017). The whar, how much, and when of study strategies: Comparing intended versus actual study behavior Memory, 25, 784-792. ##
- Conner, M. (2015). Self-efficacy, stress, and social support in retention of student registered nurse anesthetists. Journal of the American Association of Nurse Anesthetists, 83(2) ,133-138. ##
- Corno, L. (1994). The best - laid plans modern conception of volition and educational research educational research 22, 14-22. ##
- Deb, S., Strodl, E., & Sun, J. (2015). Academic stress, parental pressure, anxiety and mental health among Indian high school students. International Journal of Psychology and Behavioral Sciences, 5(1), 26-34. ##
- Dhanalakshmi, K., & Murty, K. V. S. N. (2018). Relationship between study habits and academic stress of B.ED trainees. Journal for Humanity Science & English Language, 6(28), 7852-7856. ##
- Hj Ramli, N. H., Alavi, M., Mehrinezhad, S. A., & Ahmadi, A. (2018). Academic stress and self-regulation among university students in Malaysia: Mediator role of mindfulness. Journal of Behavioral Sciences, 8(1), 12. ##
- Liu, Y. (2015). The longitudinal relationship between Chinese high school students academic stress and academic motivation. Learning and Individual Differences, 38(2), 123-126. ##
- Matuga, M. J. (2009). Self-regulation goal orientation, and academic achievement of secondary students in online university courses. Educational Technology &Society, (12)3, 4-11. ##
- MacCabe, J. (2018). What learning strategies do academic support centers recommend to undergraduates? Journal of Applied Research in Memory an Cognition, 2, 143-153. ##
- Morosanova, V. I., Fomina, T. G., Kovas, Y., & Bogdanova, O. Y. (2016). Cognitive and regulatory characteristics and mathematical performance in high school students. Personality and individual Differences, 90, 177-186. ##
- Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18:315-341. ##
- Pintrich, P., R & De Groot, E.V.(2010). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology: 82(1), 33-40. ##
- Reeve, J., & Tseng, C. (2011). Agency as a forth aspect of student engagement daring activities. Contemporary Educational Psychology, 36, 257-267. ##
- Shunk D. H. (2002). learning theories. Englewood clifs, Newjersy Maemillian. ##
- Zimmerman, B., & Martinez –Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning. Journal of Educational Psychology. 82, 51-59##
- Wang, M. T., & Eccles, J. S., (2012). Social support matters: Longitudinal effects of social support on three dimensions of school engagement from middle to high school. Child Development, 83(3), 877-895. DOI: 10.1111/j.14678624. 2012.01745.x. ##