کتابنامه
1) فارسی
کتابها
اشکبوس، عادل و همکاران (أ1394ش)، عربی پایه هشتم (125)، چاپ دوم، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
اشکبوس، عادل و همکاران (بـ1393ش)، کتاب معلم (راهنمای تدریس و ارزشیابی) عربی پایه هشتم، چاپ دوم، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
آرمسترانگ، توماس (1392ش)، هوشهای چندگانه در کلاسهای درس، مترجم: مهشید صفری، چاپ هشتم، تهران: مدرسه.
بلوم، بنجامین و همکاران (1368ش)، طبقهبندی هدفهای پرورشی، کتاب اول: حوزة شناختی، مترجم: علیاکبر سیف و خدیجه علیآبادی، تهران: رشد.
دژگاهی، صغری، و حاجیمرادی، فرخنده (1392ش) تحلیل یادگیری بر اساس مقایسه سبکهای شناختی و هوش چندگانه هوارد گاردنر، تهران: علم.
ریچاردز، جکسی و راجرز، تئودور اس (2010م)، رویکردها و روشها در آموزش زبان، مترجم: علی بهرامی، ویراست دوم، تهران: رهنما.
ساروخانی، باقر (1387ش)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی: اصول و مبانی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سیان سیلو، آنا و استرنبرگ، رابرت (1390ش)، هوش (نظریهها، اندازهگیری و آموزش)، مترجم: مجتبی امیری مجد و سالار فرامرزی، چاپ دوم، اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
محمدیمهر، غلامرضا (1387ش)، روش تحلیل محتوا (راهنمای عملی تحقیق)، تهران: گنجینه علوم انسانی ـ دانشنگار.
مککنزی، والتر (1391ش)، هوشهای چندگانه و تکنولوژی آموزش، مترجم: حسین زنگنه، مصطفی شیریپور، تهران: آییژ.
پایاننامه
اجاقی، محمد (1389 ش)، نقد و بررسی کتابهای عربی دوره راهنمایی بر اساس روش دستور ـ ترجمه، پایاننامة کارشناسی ارشد، استاد راهنما: محمد خاقانی اصفهانی، دانشگاه اصفهان.
مجلات
احمدی، علیاکبر؛ عبدی، علی و چوبتاشانی، میسرا (1394ش)، «ارزشیابی و تحلیل محتوای کتابهای درسی عربی دوره متوسطه بر اساس نظریه هوشهای چندگانه گاردنر»، همایش ملی مدیریت و آموزش: دانشگاه ملایر.
رضوانی، رضا و طیبه امیری (1392ش)، «تحلیل محتوای کتب آموزش زبان انگلیسی منتخب دانشگاهی از نظر میزان توجه به هوشهای چندگانه»، فصلنامه علمی ـ پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، شیراز، سال چهارم، ش4، صص 189-200.
شریفی، ویدا؛ فرامرزی سالار؛ و آقابابایی، سارا (1393 ش)، «بررسی مؤلفههای هوشهای چندگانه گاردنر در کتابهای درسی دوره پیشحرفهای دانشآموزان کمتوان ذهنی»، فصلنامه افراد استثنائی، سال سوم، شماره 14، صص 1-24.
متقیزاده، عیسی و خضری، کاوه (1392ش)، «ارزیابی میزان موفقیت بخشِ متون عربی عمومی سال سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران و دانشآموزان»، مجله انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی، ش 26، بهار 1392، صص 151-169.
متقیزاده، عیسی؛ حاجیزاده، مهین و خضری، کاوه (1393ش)، «نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر اساس الگوها و ملاکهای تحلیل و سازماندهی محتوا»، جستارهای زبانی، د5، ش2 (پیاپی 18)، تابستان 1393، صص: 237-260.
میرحاجی، حمیدرضا (1389ش)، «بررسی و نقد کتابهای عربی مقطع دبیرستان (عمومی)» انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی، ش15، تابستان 1389، صص 141-169.
2) انگلیسی
David R, Krathwohl. (2002). a Revision of Bloom's Taxonomy: An Overview. THEORY INTO PRACTICE.Volume 41, Number 4, pp.212-218.
Estaji, Masoomeh and Nafisi, Mahdieh. (2014). Multiple intelligences and their representation in the EFL young learners’ textbooks.International Journal of Research Studies in Language Learning. Volume 3, Number 6, pp 61-72.
Roohani Ali, Farzaneh Taheri & Marziyeh Poorzangeneh (2013).Evaluating Four Corners Textbooks in Terms of Cognitive Processes Using Bloom’s Revised Taxonomy. RALs, 4(2), 51-67