ادبي
حسن اسماعيل زاده؛ مجتبي رحماندوست؛ مختار مجاهد
المجلد 12، العدد 41 ، يونيو 1438، ، الصفحة 197-218
المستخلص
رژيم صهيونيستي براي عاديسازي حضور خلقالساعة خود در اذهان مردم منطقه و بهويژه ساکنان اصلي سرزمين فلسطين، سعي در يهوديسازي نمادها و ماهيت آثار فلسطيني و عربي دارد و براي گنجاندن نرم سياستهاي خود در ذهن نسل نو اين سرزمين زيرکانهترين شيوه يعني نفوذ در سيستم آموزشي را در کنار سياست ايجاد رعب و وحشت در پيش گرفتهاست. ازاينرو ...
أكثر
رژيم صهيونيستي براي عاديسازي حضور خلقالساعة خود در اذهان مردم منطقه و بهويژه ساکنان اصلي سرزمين فلسطين، سعي در يهوديسازي نمادها و ماهيت آثار فلسطيني و عربي دارد و براي گنجاندن نرم سياستهاي خود در ذهن نسل نو اين سرزمين زيرکانهترين شيوه يعني نفوذ در سيستم آموزشي را در کنار سياست ايجاد رعب و وحشت در پيش گرفتهاست. ازاينرو ضمن تحريف و تغيير محتواي کتابهاي درسي، بناي اصلي را در تأليف اين کتابها، بر يهوديسازي نسلهاي نو و وارونه جلوهدادن حقايق و واقعيتهاي ملت فلسطين گذاشتهاست. در اين پژوهش ميکوشيم روشهاي تحقق اين برنامه و نحوة اجراي آن را بررسي و تحليل نماييم. به همين منظور با مراجعه به کتب درسيِ تاريخي، جغرافيايي، اجتماعي، ادبي و ديني مدارس فلسطين اشغالي و تحليل و نقد بخشي از محتواي آنها، از دسيسههاي طراحان اين کتابها و حاميان آنها پرده گشودهايم. درنتيجه مشخص شد که يهوديسازي کودکان فلسطيني، تغيير ذهنيت آنان در رابطه با ماهيت نمادهاي اسلامي ـ عربي فلسطين، تطهير چهرة صهيونيستها و معرفي تعاليم اسلامي به عنوان عامل عقبماندگي، در ذهن دانشآموزان فلسطيني، از مهمترين اهداف اين نقشه است.