ـ براون، اچ. داگلاس.( 1363)؛ اصول یادگیری و تدریس زبان. ترجمه مجد الدین کیوانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
جامعة أم القری ؛ الأخطاء اللغویة التحریریة لطلاب المستوی المتقدم فی معهد اللغة العربیة بجامعة أم القری.(1984)..
ـ الجمیلی، سمیر.(ابریل2004).التدخل اللغوی مصدر صعوبة للطلبة العراقیین والعرب الذین یتعلمون اللغة الإنجلیزیة.مجلة علوم إنسانیة.العدد 8. الموقع:
http://www.ulum.nl.a87.htm
ـ جواندل، نرجس.(1370)؛ تفاوت های یادگیری زبان دوم در کودکان و بزرگسالان. مجله رشد آموزش زبان، شماره ی 28.
ـ حسنیان، حسین.(1366). مسئله تداخل در یادگیری زبان خارجی. مجله رشد آموزش زبان، سال سوم، شماره ی11و12 .
ـ ژیرار، دنی؛ و روبر گالیسون. (1366). زبانشناسی کاربسته وعلم زبان آموزی. ترجمه الله وردی آذری نجف آباد. واحد فوق برنامه بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی مرکز.
ـ ژیرار، دنی.( 1365). زبانشناسی کاربردی وعلم آموزش زبان. ترجمه گیتی دیهیم. مرکز نشر دانشگاهی.
ـ سهیلی.(1364). تحلیل خطاهای دستوری. مجله رشد آموزش زبان، سال اول، شماره ی 3.
ـ طعیمة، رشدی أحمد و الناقة، محمود کامل. (دون تاریخ). مشکلات تعلیم اللغة اتصالیاً: صعوبات وأخطاء بین الطلاب والمعلمین. الموقع:
http://www.isesco.org.ma/arabe/publications/Taalim%20Logha/P5.php
ـ عیلانی، رزیتا.(1380). تأثیر تداخل زبان مادری در آموزش زبان خارجی. مجله رشد آموزش زبان، سال پانزدهم، شماره ی 60.
ـ قناعت پیشه، عترت الزهرا.(1385). بررسی میزان تداخل زبان فارسی در یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان دوره ی متوسطه. مجله رشد آموزش زبان، دوره ی بیستم، شماره 3.
ـ المکی، میسرأحمد.(1384). نظریات تعلم اللغة الثانیة وکیفیة الإفادة منها لتقویم و تطویر تعلیم العربیة کلغة ثانیة. مجموعه مقالات دومین همایش مدیران گروههای عربی دانشگاههای کشور(11-12تیر ماه 1384 گروه عربی دانشگاه اصفهان)
ـ نجاریان، ماجد.(1384). درس الانشاء، المشاکل و الحلول. مجموعه مقالات دومین همایش مدیران گروههای عربی دانشگاههای کشور(11-12تیر ماه 1384 گروه عربی دانشگاه اصفهان)
Keshavarz, Mohammad Hossein. (1994). contrastive and error analysis.
Keshavarz, Mohammad Hossein.( 2006). Error Analysis .Tehran: samt.
Mohammadzade, Zahra sadat.( 2007).the effect of different types of corrective feedback or grammatical errors in student writing. The case of Iranian pre-university students. University of Isfahan.